|

טנדיניטיס בכתף

טנדיניטיס בכתף

דלקות וקרעים בגיד הדו ראשי (Biceps Tendinitis and Tears)

מהי טנדיניטיס בכתף וכיצד נגרמת?

טנדיניטיס בביספס (Biceps Tendinitis) היא דלקת בגיד הדו ראשי בכתף. הגיד הדו ראשי נראה כמו מיתר, נמצא בקדמת הכתף, ומחבר בין השריר הדו ראשי לעצמות הכתף. נזק לגיד נגרם מעצם השימוש בו לאורך החיים. ככל שאנו מזדקנים, קורים שינויים שחיקתיים בגיד שגורמים לו להיות פגיע יותר. בספורטאים שעושים תנועות מרובות מעל הראש כמו שחיינים, טניסאים, שחקני כדורעף ועוד, הסיכוי לדלקות בגיד הדו- ראשי עולה. כאב בקדמת הכתף וחולשה בהרמת משקל הרחק מהגוף כמו בזמן סחיבת ארגזים הן תלונות נפוצות אצל הסובלים מדלקת בגיד הדו ראשי בכתף1.

מהם השלבים בהתפתחות טנדיניטיס?

בשלבים הראשונים של טנדיניטיס (שאינה זיהומית) הגיד הופך אדום ומעובה. בהדמיות כמו אולטראסאונד ו- MRI ניתן לראות שינויים בצורת הגיד וכן לראות אם יצא ממקומו בקדמת הכתף בעקבות הדלקת1. אם הדלקת (טנדיניטיס) מתקדמת ייתכן שיווצרו קרעים חלקיים ואף קרע מלא של הגיד. במידה ונוצר קרע שכזה, עיקר מסת השריר הדו ראשי יורדת מטה לכיוון המרפק ונוצרת בליטה בזרוע כש"עושים שריר". זה דומה לשריר של פופאיי וכך גם נקרא הסימן הזה בשפה הרפואית (Popeye Sign).
טנדיניטיס – דלקת בגיד הדו- ראשי מופיעה באחוז גבוה מהמקרים גם עם בעיות נוספות בכתף, כמו קרעים בשרוול המסובב, קרעים בלברום, תסמונת "צביטה" בכתף, שחיקת סחוס בכתף ועוד1.

טנדיניטיס

לקבלת ייעוץ השאירו פרטים

הטיפול בדלקת בשריר הדו- ראשי - טנדיניטיס

בדרך כלל מנוחה, פיזיוטרפיה ותרופות מתאימות יכולות להקל על הכאבים. בחלק מהמקרים ניתן להשתמש בזריקות מקומיות להפחתת הדלקת. במידה והטיפול המתואר לא עוזר, קיימת אפשרות לניתוח זעיר פולשני בו מנתקים את הגיד ולעיתים מחברים אותו במקום אחר בכתף כך שהוא לא יכאיב יותר1.

מה צפוי לאחר הניתוח

לאחר ניתוח, צפויה תקופה של מספר שבועות של שיקום במהלכם הפציינט יוכל להשתמש ביד לפעילות יומיומית. חלק מהתנועות בכתף יוגבלו כדי לאפשר החלמה של אזור הניתוח1. תוצאות הניתוח בדרך כלל טובות עם אחוז סיבוכים נמוך1. רוב המטופלים חוזרים לטווח תנועה מלא ללא כאבים בכתף.

1B. T. Hanypsiak, J. M. Delong, J. J. Guerra. “Proximal Biceps Tendon Pathology” in “DeLee & Drez's Orthopaedic Sports Medicine- 4th Edition”, M. Miller, S. Thompson (Saunders, 2015) Vol. 1, Chapter 51

אולי יעניין אותך גם

מנתח ברך מומלץ

מנתח ברך מומלץ

לעיתים קרובות מכונה הגוף האנושי "המכונה המופלאה", ואין ספק, כי במובנים מסוימים, אופן פעולתו של הגוף והשילוב המושלם שבו פועלות

קרא עוד »
זריקות prp לירך

זריקות PRP לירך

כשאנחנו חושבים לעומק על התפקיד הנכבד שממלאים מפרקי גופנו (ובמיוחד, מפרקי הרגליים, הנושאים את כל משקל הגוף) בפעילות היומיומית שלנו,

קרא עוד »
קרע בגיד אכילס

קרע בגיד אכילס

גיד האכילס, בדומה לשאר הגידים, מחבר בין עצם לשריר. במקרה זה, הגיד מחבר בין שריר הסובך (Musculus gastrocnemius – השריר

קרא עוד »

מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.