אורטופד מומחה לכתף​

מיהו אורטופד מומחה לכתף?

במקצוע כירורגיה אורטופדית יש מעל 10 תת התמחויות. ניתוחי כתף היא אחת מאותן תת התמחויות. אורטופד מומחה שונה מכל אורטופד אחר בכך שהוא עבר תת התמחות בכתף. לוקח זמן, מאמץ ותרגול להגיע ליכולת גבוהה בניתוחים וטיפולים שונים, בדיוק כמו בכל דבר אחר בחיים. לכן, מסלול ההכשרה של אורטופד מומחה  ארוך ומצריך השקעה רבה. התמחות באורטופדיה אורכת 6 שנים וזאת לאחר סיום לימודי הרפואה שהם בעצמם ארוכים- 7 שנים כולל שנת סטאז'. לאחר סיום ההתמחות באורטופדיה, אורטופד שהוא מומחה עובר גם תת התמחות, שהיא שנה נוספת של למידה מכוונת בנושא הכתף. קשה מאוד להתקבל לתת התמחות שכזו בבתי חולים טובים והתחרות גדולה. בכל ארצות הברית יש סך הכל כ- 60 אורטופדים שמסיימים את תת ההתמחות הזו כל שנה. בישראל יש כמה אורטופדים בודדים כל שנה שהופכים לאורטופד מומחה. תת ההתמחות כוללת לימוד אינטנסיבי וממוקד של הבעיות השונות בכתף והפתרונות המגוונים שלהם. אורטופד מומחה לכתף יודע לטפל באמצעים שונים לא ניתוחיים בכתף, כמו זריקות, פיזיוטרפיה וכן מבצע ניתוחים זעיר פולשניים ופתוחים לכתף.

לקבלת ייעוץ השאירו פרטים

מדוע חשוב להתייעץ עם אורטופד מומחה כתף?

הכתף היא אחד המפרקים המסובכים בגוף. טיפול בה מצריך הבנה עמוקה, ידע נרחב, ניסיון ושליטה במגוון גדול של פתרונות וטיפולים. לאורטופד מומחה יש את הכלים האלו. הם מאפשרים לו אבחון מדויק, וכן את היכולת להחזיר את הכתף לתפקוד בצורה מהירה ובטוחה יותר, תוך מניעת פציעות נוספות. העולם הרפואי מתפתח בקצב מהיר מאוד, בין השאר כיוון שהוא מונע על ידי טכנולוגיה שמתפתחת בעצמה בקצב מסחרר. חשוב שהאורטופד איתו מתייעצים יהיה אורטופד מומחה לכתף שמכיר טכניקות רבות וחדשניות לטיפול בכתף, כך שיוכל להציע את הטיפול המתאים למטופל לפי צרכיו ויכולותיו, ולא להיפך. לאורטופד מומחה כתף יש ניסיון רב בייעוץ למטופלים עם בעיות קלות כחמורות בכתף במרפאתו. ניסיון זה חשוב מאין כמותו כשפונים לרופא לצורך אבחון וטיפול. בנוסף, במידה ויש צורך בבדיקות כמו הדמיה מתקדמת, בדיקות דם ועוד, אורטופד כתף ידע לכוון לבדיקות הנחוצות ויחסוך זמן יקר למטופל. קופות החולים והביטוחים השונים נותנים משקל רב יותר להמלצה של אורטופד כתף להדמיות מתקדמות כמו MRI וייאשרו אותן יותר בקלות.

מה חשוב להביא לפגישת הייעוץ עם אורטופד מומחה לכתף?

לפגישת ייעוץ עם אורטופד מומחה כתף חשוב להביא כל חומר שקשור בבעיה הרפואית בכתף. מדובר בסיכומים רפואייים של רופאים ואורטופדים שהמטופל נבדק על ידם, ביקורים במיון שקשורים לבעיה הספציפית, דיסקים עם הדמיות של הכתף כמו צילומים, MRI והפענוח שלהם, דו"ח סיכום מפיזיוטרפיסט או מכל טיפול אחר שבוצע לכתף או כל חומר נוסף שנראה רלבנטי למצב שממנו סובל המטופל.

אלו בדיקות הדמיה חשוב לבצע לפני?

בדיקת הדמיה חיונית אחת היא צילום רנטגן של הכתף לפחות בשני מנחים. מטופלים רבים חושבים שבצילום רנטגן "לא רואים שום דבר". הדבר אינו נכון כלל. צילום היא בדיקה פשוטה, קצרה וזמינה שנותנת לאורטופד לכתף מידע רב אודות המתרחש בכתף ולעיתים אף מזהה את הבעיה שגורמת לכאבים של המטופל. דוגמאות טובות לזה הן משקעי סידן בכתף שגורמים לכאבים, מחלה שחיקתית של הכתף, קרע גדול בגידי השרוול המסובב בכתף, נזקים לאחר פריקות כתף, שחיקה של מפרק עצם הבריח ועוד דוגמאות רבות.

בדיקה נוספת היא בדיקה שמדגישה את מרכיב הרקמה הרכה בכתף כדוגמת אולטראסאונד או MRI. בדיקה מסוג זה מדגימה קרעים בגידים בכתף בצורה טובה וניתן אף למדוד את גודלם ומרכיבים נוספים המשפיעים על הטיפול, קרעים בלברוםכתף קפואה ועוד. בדיקת אולטראסאונד אומנם זמינה יותר ומהירה יותר אך מדויקת פחות ורגישה פחות לרוב בעיות הכתף. עם זאת, קל יותר להשיג אותה ועל כן כבדיקה ראשונית היא מספקת. עם זאת, יתכן כי אורטופד מומחה לכתף ימצא לנכון לשלוח את המטופל גם ל- MRI לאחר שעבר על תוצאות האולטראסאונד. זאת כדי לקבל תמונה טובה יותר של הבעיה בכתף.

יכול להיות שהכתף כואבת אך מקור הבעיה אינו מהכתף?

כאב הוא מעין תמרור אזהרה של הגוף לבעיה כלשהי. הכאב מעלה את הבעיה במודעות המטופל. זהו אחד המנגנונים המופלאים בגוף האדם. עם זאת גם למערכת זו יש מגבלות ולעיתים הכאב שנחווה במקום מסוים למשל בכתף, אינו נובע מבעיה כלשהי במפרק זה. סוג זה של כאב נקרא כאב מוקרן. קיימות מספר דוגמאות לכך: פריצת דיסק בעמוד השדרה הצווארי יכולה לגרום לכאב באזור הכתף ולא להכאיב כלל באזור הצוואר.

לאחר ניתוח זעיר פולשני בבטן המטופל יכול להרגיש כאב באזור הכתף עקב גירוי של עצב המעצבב את הסרעפת. ישנם עוד גורמים רבים לכאבים בכתף שאינם ממקור הכתף. במקרה של כאבים בכתף חשוב לפנות לאורטופד מומחה לכתף שהוא בעל ניסיון באבחנת הבעיות השונות בכתף, כך שידע להבדיל בין כאב מוקרן לכאב שנובע מבעיה במפרק הכתף.

מלא/י פרטייך ונחזור אליך בהקדם

• שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.